Nackdelar med min ätstörning

Det finns inga fördelar med en ätstörning men jag tänkte skriva ner det jag märker som stora nackdelar av den typ som min ätstörning har nu - bulimi!

- trötthet
- irriterat tandkött (frätskador?)
- ont i magen
- sår på händerna av allt kräkande
- dyrt och dåligt för eknomin
- sämre träningsresultat
- ångest och skam
- uppsvälldhet
- viktuppgång
- risk för vitamin- och mineralbrist
- skadligt för kroppen
- svårt att fokusera på annat än mat även när jag inte äter
- svårt att sova
- svårt att koncentrera mig
- förminskad matlust och sämre smak
- ont i halsen och hesare röst
- svullen i ansiktet
- dålig hy
- blödit i halsen
- gasig i magen
- risigt hår
- passar inte med min image. Jag vill sända ut hälsosamma ideal!

Det finns, som sagt, inga fördelar med en ätstörning. Jag vill vara sund, må bra och sända ut hälsosamma ideal. Jag ska bli frisk. Jag ska, jag ska, jag ska. Det ska gå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0