Kämpa mot abstinensen

I dag är det kämpa mot abstinensen som gäller. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt tanken att jag ska gå och köpa godis. Tänker, det är ju söndag. Jag börjar på nytt i morgon. Kämpa, kämpa, kämpa jag måste klara det! Inte i morgon, i dag!!!

Så svårt

Det är så fruktansvärt svårt. Jag känner mig så ensam, äcklig, hemsk, ovärd. Jag vill inte leva så här. Jag tar mig inte ur det. Det har varit lite bättre i veckan men den här dagen har varit helt fruktansvärd. Jag klarar det inte. Skakar, gråter, kräks och känner mig hemsk. Jag klarar det inte!

I morgon ska jag börjar hårdköra med Viktklubb och på måndag måste jag ringa någon så jag kan få prata, få hjälp. Jag vågar egentligen inte men jag klarar inte heller av att leva med min hemlighet längre.

Bra, sämre och sikta framåt

I går var en bra dag. En riktigt bra dag. Jag kände mig stark, gjorde bra ifrån mig och allt kändes ganska lätt. I dag var det värre och spårade ut. Nya tag. Jag ska inte sjunka till botten igen. Jag har tagit mig en liten, liten bit upp ur helvetet och jag tänker fasiken inte falla hela vägen ner. Jag vill klara det!

RSS 2.0