Missbruk på Efter Tio

En jobbig förmiddag i dag men jag har verkligen bestämt mig. Tidigare har jag bara tänkt att: i dag är det okej, jag tar nya tag i morgon. En dag hit eller dit spelar ingen roll. Men det är fel! Varje dag, varje timme, varje minut, varje sekund spelar roll.

Jag mår dåligt i dag. Känner mig värdelös, har ont i huvudet, mår illa, har ont i munnen. Det är hemskt! Jag vill inte leva så här. Det är inte värt det. Jag är värd mer!

Jag slog på tv:n för en halvtimme sedan ungefär och möttes av att Efter Tio handlade om missbruk. Även om detta gällde alkohol- och drogmissbruk så känner jag igen mig. Det känns som min historia och det ger mig styrka. Jag har även bestämt mig för att jag måste söka hjälp. Även om jag klarar av att ta mig ur denna spiral denna gång så kommer jag säkert falla dit igen. Så har det ju varit sedan jag var tio år. Jag måste verkligen gå till botten med det här. Det känns som att jag varit nere på botten och vänt.

Gårdagen var verkligen hemskt. Jag kan inte sätta ord på det men jag kan säga att jag åt 200 g chips, två panpizzor, 200 g smågodis, 300 g choklad och spydde som bara den. Munnen är helt förstörd i dag. Jag kunde inte skriva om det i går även om det blev lite inlägg. Jag skäms och känner mig så värdelös! Speciellt då jag under veckan även har ätit massor och lagt mellan 100-200 kronor varje dag på sådant som jag bara spytt upp. Jag inser själv att det inte funkar. Jag klarar det inte. Jag måste ur det här. Det känns hemskt att jag slängt ut så mycket pengar, förstört min kropp och så.

Jag har även bestämt mig för att jag ska berätta för mamma. Dock inte nu. Jag behöver bli starkare först. Klara av det här. Få hjälp på annat håll först och sedan berätta men jag måste. Jag vill kunna vara öppen med det här. Jag måste vara öppen med det för att kunna gå vidare. Jag har även insett att jag nog aldrig kommer kunna äta socker och sådant igen. Kanske inte heller bröd mer än någon enstaka gång. Jag kommer alltid vara tvungen att hålla koll på mina mattider och vad jag äter. Både för att inte spåra ut åt det här hållet eller för att börja med självsvälten igen.

Kan även tillägga att det känns skit att det är jul nu. Jag behöver hjälp omgående men jag kan ju inte när jag åker bort över jul och nyår. Ska dock verkligen ta tag i det så fort jag kommer hem igen. Även om jag kanske inte spyr något mer eller överäter under julen. Eller kanske, det finns inget kanske. Även fast jag inte kommer att spy eller överäta under julen, så ska ajg säga, så ska jag söka hjälp sen. Jag måste, måste, måste ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0