Mina matvanor

Tänkte att jag kanske ska skriva lite om mina matvanor för att visa på vad jag är för människa. Mina ätstörningar beror inte alls på okunskap, snarare tvärtom. Jag har alltid varit mer eller mindre intresserad av hälsa och speciellt under det senaste året har mitt intresse vuxit. De senaste månadernas, eller egentligen nästan halvårets, bulimi kan jag dock inte förklara. Jag tappar liksom kontrollen, jag blir en annan person.

Mina matvanor är dock väldigt sunda i botten. Jag är demi-vegetarian, äter fisk, skaldjur, ägg och mjölk. Utöver det äter jag inte tillsatser, socker, sötningsmedel, hel- och halvfabrikat och så vidare. Dricker inte heller alkohol, kaffe eller saft, läst och så vidare.

Jag läser näringslära på högskolenivå just nu och har mycket kunskap om just hälsa, välmående och sådant och det är nog faktiskt det som är min räddning nu. Jag vill vara den sunda människan jag vet att jag kan vara och jag ska ge allt för det.

Mina största ätattacker består ofta av mackor, smör, ost, torkad frukt och nötter. Den senaste veckan har jag dock faktiskt dessutom ätit nästan två kilo godis också som jag spytt upp. Pinsamt och jag vet inte ens hur jag tänkt eftersom jag egentligen inte ens äter socker och har varit fri från det länge. Som sagt, jag tappar kontrollen men det är slut med det nu. Jag är verkligen motiverad att bli frisk. Jag vill det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0