Följ med på min kamp mot ett friskt liv

Hej!

Jag heter Li och jag är sjuk - jag har bulemi. I dag har jag bestämt mig, en gång för alla, att jag ska bli frisk. Den här bloggen är skapad för min egenskull. För att jag ska kunna skriva av mig när det känns jobbigt, för att jag ska kunna föra matdagbok och även vikt- och träningsdagbok. Kanske kan jag även genom att berätta om min resa här även hjälpa andra att bli friska. Jag har insett att jag inte vill leva så här längre. Mina ätstörningar, som varit av alla slag, har tagit för stor del av mitt liv. Jag vill vara en frisk, sund och hälsosam människa. Inte en sjuk person som plågar min stackars kropp.

Li är ett fiktivt namn då jag inte vill riskera att bli igenkänd. Jag är inte redo att dela med mig av min historia för min omgivning än. Kanske kommer de aldrig att få veta, kanske kommer jag att berätta eller ge dem adressen till den här bloggen när jag blivit friskare. Det återstår att se.

Nu kastar jag mig ut i luften. Jag har precis kräkts min sista gång. Den här gången är det inget påhitt, den här gången ska jag verkligen klara det. Från och med nu ska jag verkligen börja leva. Det kommer bli tufft och jobbigt men det ska gå. Jag vet att jag klarar det. Jag är stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0